ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

SEO: Příznaky penalizace


Jak již bylo zmíněno v předchozích článcích o penalizacích www stránek, vždy je za postihem ukryto nějaké porušení pravidel, která jsou jasně stanovena konkrétním vyhledávačem. Pokud tedy například při optimalizaci stránek (SEO) použijete metodu, která není v souladu s těmito pravidly, měli byste být varování prostřednictvím Google Webmaster Tools (v případě Google). Ve chvíli, kdy nedojde k nápravě problému, může váš web dostat adekvátní penalizaci. Toto se samozřejmě může stát u jakéhokoliv vyhledávače a varování ze strany vyhledávače nemusí přijít. Jak tedy rozpoznat penalizaci od úpravy vyhledávacího algoritmu?


Hlavním příznakem bude samozřejmě prudký pokles návštěvnosti www stránek. Toto je kvalitní indikátor, který je mnohem přesnější než pouhé měření pozic. I z hlediska optimalizace (SEO) má větší hodnotu, jelikož není možné uhlídat pozice na všechna klíčová slova, přes která uživatelé přicházejí. Je však potřeba mít na paměti, že penalizace může postihnout pouze jednotlivé stránky, nikoliv celý web.


Penalizaci lze ověřit tak, že do vyhledávače zadáte přímo název konkrétní stránky, a samozřejmě samotné domény, např. Webprofits.cz. Pokud se na takové zadání nezobrazí web jako první výsledek, zřejmě byl penalizován (toto neplatí v případě velmi slabých a nových domén).


Propad PageRank je na první pohled viditelným příznakem penalizace. Ve skutečnosti nemusí jít o pokles reálného PR, ale o tzv. GTPR (Google Toolbar PageRank), který vidí uživatelé. Toto se v nedávné době dotklo např. českých webů s PR články, které byly oblíbeným nástrojem pro podporu optimalizace webovvých stránek (SEO), nicméně zde se nejedná o čisté White Hat SEO.
 

Další možnosti rozpoznání penalizace:

-          Zkuste vyhledat část unikátního textu (ne nového) z vašich stránek – měl by být na první pozici.

-          Sledujte blogy vyhledávačů, kde oznamují aktualizace a penalizace.

-          U Seznam.cz se můžete zeptat podpory, zda není web penalizován.

-          Zadejte do vyhledávače site:nazevwebu.cz – sledujte, zda se zobrazí všechny stránky.


V případě mírné penalizace bohužel výše uvedené nemusí platit a je potřeba lépe dohledávat. Váš web také může být propojen (odkaz k vám či od vás) s webem, který byl postižen penalizací či banem.


Autor: redakce
27.12.2012