ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

SEO: Penalizace a ban


Není žádnou novou informací, že svět www stránek se neustále mění a vyvíjí. S tím souvisí také svět optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO). Ačkoliv jsme se již věnovali algoritmům Google Penguin a Panda a s nimi souvisejícími penalizacemi, opakování je matkou moudrosti. Pojďme se tedy podívat, co je to penalizace, jak se odlišuje od tzv. banu, a co s tím můžeme dělat.


Ať už mluvíme o Google, nebo o Seznamu, princip je stejný. Rozdíl mezi těmito vyhledávači je v přístupu. Obecně lze říci, že zatímco Google penalizací nešetří, Seznam je v tomto rozvážnější. Nicméně je také pravdou, že zatímco český Seznam uděluje penalizace dlouhodobé, Google odpouští rychleji. Jde tedy především o to, zda web obsahuje zcela zásadní a nepřípustnou chybu, či se na něm pouze vyskytla špatně zpracovaná optimalizace stránek (SEO). Doba trvání pak může být řádově od několika dnů až po několik měsíců (výjimečně také více než rok).


Penalizace vs. Ban


Penalizace
je z těchto dvou variant tou přívětivější a znamená pro vás spíše takové přátelské varování, že je něco špatně. Samotná penalizace se projevuje jako propad stránek o určitý počet pozic na dané klíčové pojmy. Nejčastěji se stává, že se web zničehonic objevuje o 40 nebo 60 pozic níže (nejčastější forma penalizace). Vyhledávač může kombinovat strojovou i ruční penalizaci, takže je možný nesouměrný propad na různé pojmy. Penalizace může mít dopad pouze na konkrétní stránku, nemusí jít o celý web. To může zapříčinit např. přehnaná optimalizace www stránek (SEO) na podstránce.


Ban
je oproti tomu kompletní vymazání z indexu vyhledávače. V případě nedodržení pravidel vyhledávače či používání zakázaných technik optimalizace (SEO) – tzv. Black Hat SEO, může celý web dostat ban (výjimečně také jednotlivé stránky). Toto lze rozpoznat tak, že do vyhledávače zadáte site:nazevwebu.cz a pokud se nezobrazí výsledek, web dostal ban.


Autor: redakce
27.12.2012