ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

PPC a remarketing


Tentokrát se na téma PPC reklamy budeme věnovat krokům, které podnikl Google a otevřel tím další obrovský potenciál reklamních kampaní. Remarketing (jinak také retargeting) je již od roku 2010 silným nástrojem, který umožňuje zobrazovat reklamy lidem, kteří již navštívili konkrétní www stránky. Jedná se tedy o velmi efektivní způsob reklamy pro úzce specifickou cílovou skupinu. Doposud remarketing fungoval pouze v obsahové síti, nyní jej Google nasazuje také do vyhledávání.


Jelikož inzerent ví, že uživatelé již jeho stránky navštívili, lze předpokládat, že mají zájem o produkty či služby, které nabízí a samozřejmě o celkové téma webu. Díky remarketingu se tedy prostřednictvím PPC reklamy pro vyhledávače může neustále připomínat a dostávat se do povědomí uživatelů. Samozřejmě PPC kampaně nejsou primárně od toho, aby uživatelům připomínaly značku. Ideálním řešením je nabízet výhodné akce a šikovně pracovat s reklamou, která se těmto konkrétním uživatelům zobrazuje.


Výbornou možností je vhodně načasovaný prodej doplňků zákazníkům, kteří u vás již nakoupili. Při správně nastavených cookies můžete mít zákazníka pod kontrolou až 540 dnů, což umožňuje skutečně dlouhodobé kampaně PPC reklamy. Můžete prodávat náhradní díly na produkty, které si u vás koupil apod. Například u sportovního náčiní je zapotřebí pravidelně měnit ložiska, kolečka či brzdy atd.


Naopak pokud u vás zákazník nakoupí zboží, o kterém víte, že jej kupuje jednou za půl roku, není nutné mu půl roku toto zboží nabízet, jelikož ho znovu nekoupí. Za půl roku je samozřejmě vhodné mu jej nabídnout znovu.


Každý, kdo při nastavování PPC reklamy využije klasické reklamní kampaně a doplní ji remarketingem, dosáhne mnohem lepší míry prokliků a samozřejmě vyššího konverzního poměru. Tento nástroj ještě v ČR není plně dostupný, nicméně je rozumné se na něj připravit a naplánovat strategii jeho využití. 


Autor: redakce
27.12.2012