ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Lepší výkon PPC reklama


Ačkoliv je PPC reklama díky své dostupnosti a kontrolovatelnosti velmi využívaným nástrojem propagace, často je poměrně složité ji správně nastavit. Právě z důvodu dostupnosti je poměrně běžné, že si PPC kampaně nastavují sami uživatelé eshopů a www stránek.

Tato problematika je však natolik obsáhlá a komplikovaná, že správné nastavení reklamní kampaně zvládne pouze hrstka opravdových profesionálů. Je poměrně snadné dohledat tipy na to, jak kampaň PPC reklamy nastavit pro počáteční provoz a různé testování. Následující tipy by měly upozornit na standardní chyby v nastavení a provozu těchto reklamních kampaní.


Odlišnosti mezi vyhledáváním a obsahovou (kontextovou) sítí

Primárním cílem PPC kampaně bývá vyhledávání a s tím je kampaň vytvářena. Z toho vyplývá, že texty často nejsou určeny pro síť webů, které nabízejí reklamní prostor. Reklamní kampaně by měly být rozdílné, aby zajistily optimální výkon.

 

Shoda klíčových slov a textu reklamy

Nejčastějším problémem PPC reklamy pro vyhledávače je ignorování zásady, že klíčová slova by měla odpovídat textu reklamy. Pokud uživatel hledá konkrétní předmět, např. „červená dětská tříkolka“ a zobrazí se mu reklama, kde je uvedena pouze „Dětská tříkolka“, je zde riziko, že na konkurenční reklamě nalezne i slovo „červená“.

 

Volná shoda

Nastavení zobrazování na volnou shodu je vhodné pro testování pojmů, skrze které uživatelé přichází. Rozhodně však volná shoda není vhodná pro dlouhodobý provoz PPC kampaně, jelikož neúměrně zvyšuje náklady a přivádí uživatele, kteří nehledají váš produkt. Vhodná je tedy přesná či frázová shoda. Budete tak mít nad PPC reklamou větší kontrolu.



Vylučující shoda

Vylučující shoda je nástroj, který pomáhá snižovat náklady jednoduše tím, že zabrání příchodu nevhodných a nepřipravených zákazníků. Před samotným nákupem lidé hledají různé názory, recenze, náhledy či demoverze. Pokud stránky tyto věci nenabízí, je zbytečné lidem nabízet jejich návštěvu. Často se také jedná o pojmy jako zdarma, levně, vzorek a podobná. Tento nástroj umožní odlišit nepřipravené zákazníky a neplatit za jejich příchod.



Cílová stránka – Landing page

Nepoužívat pro všechny zobrazované reklamy stejný cílový odkaz je základem úspěchu. Je nutné si uvědomit, že uživatel hledá konkrétní produkt, konkrétní klíčový pojem a očekává adekvátní výsledek. Pokud zákazník hledá „BMW M5“, nechceme jej přivést na rozcestník BMW, ale přímo na nabídku BMW M5, kde si již může vybrat z konkrétní varianty. Totéž platí pro kategorie, např. osobní vozy, dodávky – zde je vhodné odkazovat na přehled celé kategorie. Zákazník musí ihned najít daný produkt.

 


Autor: redakce
27.12.2012