ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Google Chrome SSL a Not provided údaje


Před ne zas tak dávnou dobou jsme se zabývali problematikou toho, proč se v Google Analytics místo konkrétních údajů zobrazuje "Not provided" a jaký to má dopad na SEO. Jako jednoduché shrnutí lze říci, že je to způsobeno zabezpečením přístupů. Dříve to bylo zmiňováno v kombinaci s vyhledáváním na Google ve chvíli, kdy jste přihlášeni ke svému Google účtu. V takové situaci vyhledávání probíhá zabezpečeně a data o tom, jak a co hledáte, tím pádem nejsou poskytována do Analytics a samozřejmě ani jinam.


V průběhu roku 2012 se zabezpečení pomocí SSL objevilo u prohlížečů Firefox a Mobile Safari. V návaznosti na tento trend se nyní zabezpečení vyhledávání prostřednictvím SSL objevuje také v Google Chrome. Toto je samozřejmě dobrou zprávou pro uživatele - jejich soukromí je opět o něco více chráněno. Nicméně správně předpokládáte, že tento krok s sebou přináší další značné komplikace. Konkrétně se týkají optimalizace stránek (SEO), jak již bylo nastíněno výše. Prozatím se nejedná o krok, který by optimalizaci naprosto zneškodnil, nicméně s nastartovaným trendem přichází značné problémy. V souvislosti s rostoucí oblibou prohlížeče Google Chrome logicky neustále poroste množství skrytých údajů. A jak každý ví, Google Analytics jsou pro odborníky na optimalizaci stránek základním pomocníkem od samého počátku optimalizace.


Problém nespočívá pouze v tom, že na stránkách je do jisté míry znemožněna jakákoliv hlubší analýza přístupů, ale hlavně v tom, že globálně nebudou zaznamenávány ani vyhledávané klíčové pojmy. Správně nastavit celou strategii optimalizace stránek (SEO) bude tedy znatelně složitější již od samého počátku.


Autor: redakce
29.03.2013