ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Google a duplicita www stránek


Google spustil novou součást analytického a monitorovacího nástroje Google Webmaster Tools. Informuje uživatele o tom, že jejich web je k dispozici na více než jedné doméně. Pomocí SEO se tomuto elegantně vyhnete.
 

O duplicitní obsah jde, pokud se shodný text vyskytuje na více než jedné unikátní URL adrese. V takové situaci by vyhledávač měl zobrazovat pouze nejstarší variantu. Mladším duplicitním variantám by měl snížit ohodnocení klíčové pro výsledek vyhledávání, nebo je do vyhledávání nezařazovat. Proto je důležitá optimalizace stránek (SEO), jejíž součástí je také kontrola duplicitního výskytu.

 

Bohužel jsou popsány případy, kdy vyhledávače nedokázaly nejstarší variantu ohodnotit správně a z vyhledávání ji vyřadily.
 

Distribucí duplikátu riskujete poškození svých www stránek ve vyhledávačích. Někdy se majitelé internetových stránek či e-shopů navádí k fatálnímu omylu: “Pokud mi dobře funguje jeden e-shop, stačí ho zkopírovat a budu mít několikanásobně vyšší zisk.” Toto uvažování vede k poškození online výdělků. Teprve poté přikročí ke kontaktování odborníků na optimalizaci (SEO). Ti pak poměrně náročně dávají dohromady problémy způsobené klientem.

Google vás ihned informuje o výskytu duplicity zprávou na vašem účtu Google Webmaster Tools.


Google Webmaster Tools jsou cenným pomocníkem také při vykrádání obsahu. Nezřídka se stává, že úspěšný web někdo vezme a zkopíruje na svou doménu. Autor a vlastník původního webu pak nemusí dlouhou dobu vůbec nic vědět. Při chybné identifikaci duplicitního obsahu tak může rychle dojít k poškození výsledků jeho webu ve vyhledávání.


Díky Google Webmaster Tools můžete rychle objevit kopie vašeho webu a včas zasáhnout. Neprodleně web stáhnout z internetu, nebo aktualizovat a znovu provést optimalizaci stránek (SEO).


Autor: redakce
29.03.2013