ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Co nového na sociálních sítích?


V průběhu předchozího roku se na sociálních sítích událo mnoho změn. Díky některým z nich sociální sítě získaly na síle, která jim byla předpovídána již v letech předchozích. Lze tedy říci, že nejen Facebook se ubírá přesně tím směrem, jakým by se ubírat měl. A co se tedy stalo tak zásadního, že jsou uživatelé nadšeni a marketingoví odborníci přinejmenším uspokojeni?


Facebook

Facebook zakomponoval do mobilní aplikace tlačítko "Nearby", díky kterému si blízké podniky můžete buď vybrat ze seznamu podobně jako na Foursquare, nebo přímo na mapě. Zapotřebí je pouze umožnit Facebooku sledování pozice. Firmy potřebují jen vyplnit na profilu adresu podniku. Tato funkce je skvělou součástí reklamy na Facebooku.

Silným nástrojem je také možnost cílit na konkrétní seznam osob identifikovaných podle emailů nebo tel. čísel. Takto lze velmi efektivně pracovat se seznamy klientů. Nastavení těchto reklama na Facebooku provedete jednoduše ve Facebook Power Editoru.

Příjemným detailem je také možnost Sponzorovaných odkazů, jak je známe z firemních stránek, i u soukromých osob.


Google+

Hlavní novinkou, kterou si připravil Google, je pravděpodobně Google Authorship. Služba, díky které publikující mohou konečně označit svůj obsah a předejít tak nejasnostem ohledně jeho původu. Ve spojení s Google+ pak dochází také k zobrazení jména a fotografie na SERP, což je i pro uživatele příjemnou změnou. Nejedná se přímo o obdobu Facebook reklamy, ale pro propagaci freelance autorů a bloggerů je Authorship skvělý nástroj.


Twitter a Instagram

Twitter začal po vzoru Facebooku používat nejen profilové foto, ale také druhou fotografii pro doplnění profilu. Možná z důvodu ukončení spolupráce Twitteru a Instagramu došlo k tomu, že původně mobilní Instagram se přesunul i na web a jako záhlaví profilu používá automatickou koláž z daného profilu.


Sociální sítě v budoucnosti

Dle výše shrnutých náznaků je patrné, že nejen web, ale i sociální sítě startují obrovský trend nástupu do mobilních zařízení. S tím pak bude také souviset tlak na rozšíření reklamy specifické pro tato zařízení, jelikož počítače zatím mají stále navrch. Je však zřejmě otázkou času, kdy telefony a tablety kompletně ovládnou trh.

 


Autor: redakce
29.03.2013