ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Nové Google Adwords


Google před nedávnou dobou nasazením rozšířených kampaní způsobil revoluci ve světě PPC reklamy. Podle některých zdrojů se jedná o největší změny za deset posledních let. Všem marketérům komplikuje život skutečnost, že uživatelé se dnes na internetu vyskytují prostřednictvím široké škály zařízení. Optimalizovat PPC reklamu tak, aby zastihla uživatele ve správné chvíli na správném zařízení, není nijak jednoduché.
 

Propracované reklamní sestavy se doposud dělaly tak, že pro každé zařízení existovala specifická kampaň. Postupným nárůstem typů zařízení a kontextu narůstal také objem kampaní PPC reklamy. Neustálým upřesňováním a podchytáváním různých možností dříve či později správce kampaně často ztratil přehled a hlavně potřebný nadhled.


Google se tedy rozhodl přehodnotit Adwords a vrátit se k jednodušším řešením zacílením na uživatele a relevantní sdělení. Rozšířené kampaně zohledňují lokalitu, čas i zařízení, na kterém uživatel pracuje. Užitečnou novinkou je nabízení vyšší ceny v určitých situacích. Cenu a zároveň nabídku PPC reklamy uživatelům je možné navýšit například o 100 %, pokud se pohybují ve vaší lokalitě a dále třeba o 50 % pokud prohlíží na mobilu. Jindy je možné naopak s ohledem na denní dobu nabídku snížit. Diskutovaným problémem je zařazení tabletů do kategorie počítačů, nikoliv mobilních zařízení.
 

Chytré reklamy pak umožňují umístit do jedné kampaně PPC reklamu zároveň pro počítače i mobilní zařízení. Je tedy možné mít úplně jinou reklamu pro mobilní zařízení a navíc včetně dalších rozšíření, jako např. volání. Výhodou je také možnost odkazovat na jinou stránku či podstránku.
 

V závislosti na těchto změnách samozřejmě budou postupně zaváděny lepší možnosti určování a měření konverzí. Zjednodušeně řečeno: Google se rozhodl zjednodušit nástup PPC reklamy na mobilní zařízení.


Autor: redakce
26.04.2013