ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Sklik a chráněná označení


PPC reklamy
systému Sklik doposud měly zavedeno pravidlo, který si většina správců reklamních kampaní nemusí uvědomovat, pokud se s ním přímo nesetkají. Nicméně i taková pravidla by odborníci na PPC reklamu měli znát a respektovat, aby nedocházelo k nepříjemným komplikacím v kampaních, které spravují pro své klienty. Konkrétně se v tomto článku budeme zabývat problematikou registrovaných obchodních značek a dalších chráněných označení.


Donedávna bylo pevně daným pravidlem reklamního systému Sklik a celého Seznam.cz, že v situaci, kdy uživatel požádal o blokování určitého znění slov tvořících jeho ochrannou známku, Sklik nemohl uživateli nabídnout žádné inzeráty obsahující onu danou frázi. Díky tomuto systému blokování pak mohlo docházet k situacím, kdy pro uživatele bylo takřka nemožné nalézt to, co hledal. Nicméně Sklik je stále reklamním systémem a s ohledem na tuto skutečnost je nezbytné vyvíjet pravidla a následovat trendy. Cílem je naprosto jednoznačně nabídnout uživateli PPC reklamy relevantní položeným dotazům a je tedy poněkud nesmyslné tvrdě aplikovat taková omezení, jaká byla doposud zavedena.


Seznam.cz se tedy rozhodl, že toto pravidlo bude upraveno a od 1. května 2013 uvolní všechny doposud blokované ochranné známky. Díky tomuto kroku bude možné zobrazovat také inzeráty shodující se s dotazy uživatelů, které se shodují s dříve zablokovanými ochrannými známkami. Jejich majitelé se však nemusí obávat, stále existuje možnost požádat o výlučnost použití známky v textu inzerátu prostřednictvím Nápovědy Skliku.


To z vás, které teď napadá, jak by šlo tohoto uvolnění pravidel využít pro konkurenční boj, mohou zůstat v klidu. I přes výše popsanou skutečnost se v Pravidlech pro text inzerátu nadále zakazuje zmiňování konkurence. Ochranné známky v PPC reklamě tedy většinou využijí pouze sami majitelé.

 

 


Autor: redakce
26.04.2013