ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Jaké články získají zpětné odkazy?


Naprosto nepopíratelným faktem je, že linkbuilding je nejmocnějším nástrojem optimalizace stránek (SEO). Ať už jsou www stránky zpracovány sebelépe, ani kdyby onpage faktory byly stoprocentně správně a velmi kvalitně zpracovány, bez linkbuildingu úspěch na SERP bude velmi pomíjivý.

Z toho důvodu je budování zpětných odkazů neustále diskutovaným tématem. Je záležitostí každého specialisty na optimalizaci (SEO), zda se chce vydat cestou White Hat SEO nebo zkusit některé „pochybné“ techniky. Jak se však pomocí čisté optimalizace získávají kvalitní a přínosné zpětné odkazy? Proč se někomu daří a jiní nejsou schopni získat odkaz ani se spoustou vynaložené energie? Ti dobří totiž umí publikovat tak, aby se jejich články šířily internetem díky své kvalitě a přínosnosti. Říkáte si, jak na to? V souvislosti s přitahováním pozornosti se vyskytl nový termín linkbaiting a způsobem, jak jej dělat správně, mohou být následující tipy.


Na podzim loňského roku provedl John Doherty na SEOMozu srovnání 500 článků a počtu odkazů (domén) na ně směřujících. Pro všechny články byly stanoveny konkrétní metriky, aby mohl určit, které články jsou úspěšnější a které naopak méně citované. Zohledňoval následující parametry:


Kvalitní článek přínosný pro optimalizaci stránek (SEO) by tedy měl obsahovat několik základních věcí vyplývajících z výše uvedených parametrů. Rozhodně je potřeba používat obrázky doplňující téma, případně ilustrační, a možnosti jejich sdílení. Články je vhodné psát delší a podložené ověřitelnými údaji a hodnotnými zdroji. Stejně jako u akademických prací je vhodné odkazovat na věrohodné zdroje a citovat, za to rozhodně penalizace nehrozí. Z pohledu SEO se odkazování vyplatí. Využíváním těchto pravidel se linkbaiting stane velkým přínosem.

 


Autor: redakce
26.04.2013