ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Bulvarizace textů



Všeobecným trendem posledních let je vytváření a zveřejňování bulvárních informací. Takové informace se objevují všude kolem nás. Byť se to spoustě lidí nelíbí, trend hovoří naprosto jasně a neústupně. Je tedy nasnadě, že se tato „móda“ dříve či později dotkne i  optimalizace webových stránek (SEO).

 

Říkáte si, že to přece není možné a že je zapotřebí přinášet relevantní informace, které uživatelům něco nabídnou? Samozřejmě máte pravdu a není nezbytné hned myslet na extrémy. Před poměrně nedávnou dobou se k tomuto tématu vyjádřil jeden český specialista na  optimalizaci webových stránek (SEO) s tím, že až nezvyklé množství uživatelů na stránky internetové agentury přichází díky jediné větě. Tato věta samozřejmě vůbec nesouvisí s tématem stránek, ale zabývá se tím, co je aktuálně v médiích nejžhavějším tématem.

 

Za tímto účelem si v současné době můžete vypůjčit například pojmy jako Superstar a jiné hojně vyhledávané show či osobnosti. Jistě všichni znáte reklamy typu „Luštěla nakupuje v internetovém obchodě Škeble.cz“, které naprosto jednoznačně odkazují na firmu, které se reklama týká. Tato věta může mít dvojí účel. V prvním případě chceme pouze dostat do obecného povědomí, že značka existuje.

Ve druhém případě se podaří větu sestavit tak, že budí dojem kvalitní a luxusní značky. Jak jste si jistě všimli, neustále se jedná o propagaci značky, čili tzv. branding.  Optimalizace webových stránek (SEO) se totiž nebere pouze jako on-page optimalizace, ale jako nástroj marketingu. A ve většině případů marketing vede právě k vybudování tak silné značky, aby vznikaly opětovné přímé přístupy na stránky a další kroky signalizující, že značka firmy se dostává do povědomí.

 

Je tedy nutné k bulvárním textům přistupovat automaticky tak, že mají nízký konverzní poměr a nemusí přinést markantní zvýšení prodejů. V rámci optimalizace webových stránek (SEO) však zvýší povědomí o stránkách a brandu.

 


Autor: redakce
13.06.2011