ALT_LOGO
ALT_BLOGALT_NOVINKY

Zpětné odkazy


Podstatou optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO) a především off-page faktorů je budování zpětných odkazů. Zpětný odkaz je link na cizím webu, který vede právě k vám na web.


Zpětný odkaz chápe robot vyhledávače jako referenci o vašem webu, čím více těchto referencí v podobě zpětných odkazů z cizích stránek směřuje na váš web, tím lépe vás budou vyhledávače hodnotit ve výsledcích vyhledávání.


Budovat zpětné odkazy můžete více způsoby:


1. Vzájemná výměna odkazů s tematicky podobnými weby
Tyto odkazy jsou nejhodnotnější. Pokud na vás odkazují stránky, které se zaměřují na podobnou tematiku jako vy, rapidně se zvedá hodnota vašeho webu pro vyhledavače. Proto je dobré oslovit majitele těchto stránek s nabídkou vzájemného odkazování (vy budete odkazovat na stránky partnera, on zase na vaše). Výsledně pak roste hodnota obou  webů-


2. Linkovací služby
Spoustu uživatelů internetu využívá služby pro sdílení odkazů. Jde o systém, kde uživatel přidá odkaz na stránku a ostatní uživatelé jej mohou ohodnotit. Linkovací služby znamenají pro majitele stránek hned dva benefity: získání zpětného odkazu a hlavně publicitu odkazu mezi dalšími uživateli.
Zpravidla je možné odkazy hodnotit, třídit a dále s nimi pracovat.

 

V prostředí českého a slovenského webu existuje zhruba 20 linkovacích služeb, kam je možné jakoukoliv se stránek vašeho webu umístit. V mezinárodním měřítku můžete přidat dalších 10 linkovacích služeb.


3. Registrace do katalogů
Jeden z “tradičních” způsobů budování zpětných odkazů. Ruční registrace stránek do katalogů jako je Seznam, Centrum, Jyxo, v zahraničí pak především katalog DMOZ Open Directory Project.
Jde o nejméně nákladný způsob, kdy získáváte nejen zpětný odkaz ale i záznam v katalogu a uživatelé vás mohou najít klasickým vyhledáváním. V provozu je několik set českých a slovenských katalogů, kam je možné váš web zaregistrovat.


4. PR články
Velmi efektivní způsob sbírání zpětných odkazů, kdy o vás, vašem produktu či vaší službě napíšeme PR článek a vložíme ho na české PR a press weby. Článek bude obsahovat hned několik odkazů na váš web, které se v tu chvíli také stávají zpětnými odkazy.
Pro co největší efekt vytvoříme hned několik variant PR článku, aby byl efekt budovaných odkazů co největší.


5. Wikipedia
Encyklopedie vytvořená uživateli webu může být také hodnotným zdrojem zpětných odkazů. Není o vás zmínka na Wikipedii? Rychle to napravte. Napsat vhodný článek na Wikipedii však není jen tak, veškeré informace musíte věrohodně “zdrojovat” tak, aby byly ověřitelné a pravdivé. Rádi pro vás záznam vytvoříme a posílíme tak hodnotu vašeho webu.


Wikipedia má i další benefit pro váš web, vyskakuje vysoko v přirozených výsledcích vyhledávání a uživatelé ji berou jako věrohodný zdroj informací. Nepodceňujte její sílu a ukažte potenciálním návštěvníkům vašeho webu, že máte své místo i na Wikipedii.

 

Budování zpětných odkazů podpoří i vaše další aktivity na webu, které se týkají optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO). Zejména pokud váš web postihne vhodná oprava technických chyb, zpětné odkazy se projeví jako efektivní.


Zpětné odkazy je však třeba budovat postupně a s rozmyslem. Pokud se během jediného dne objeví na váš web několik set zpětných odkazů, vyhledávače to budou považovat za podezřelé. Budujte zpětné odkazy postupně a hlavně dlouhodobě, efekt se projeví! Vysoké místo v přirozeném vyhledávání je poukázka pro úspěšný business!